Onze ontwerpster Marta heeft in 2016 voor de Leidse bouwondernemer de nieuwe identiteit ontwikkeld. Deze is recent geïmplementeerd in de bedrijfsauto's en de realisatie is volledig uitgevoerd door Duocore.


Volgend item
Terug naar overzicht

Huisstijl en website BV Leiden

Voor de Leidse ondernemersvereniging BV Leiden heeft Duocore eind 2017 een nieuwe visuele identiteit ontwikkelt.

“Verdiepen, inspireren, verbinden en doen!” is het motto van de netwerkorganisatie van Leiden en omstreken. Mede door de verjonging van de aangesloten ondernemers en het steeds breder gebruik maken van online communicatie, is er behoefte aan verfrissing van de visuele identiteit.

 

In de onderzoeksfase heeft het creatieve team van Duocore de belangrijkste pilaren vastgelegd: zakelijk, Leids en gezellig. De zakelijke aspecten zien we terug in strakke typografie en de basiskleur blauw. Het “Leidse” is vertegenwoordigd door de omtrek van de Leidse singels die zijn geïntegreerd in het logo en de steunkleur rood. “Gezellig” wordt vertegenwoordigd door de foto’s en aanvullende illustraties. Ook is enige herkenbaarheid van het oude logo gewaarborgd door het gekozen lettertype.

 

Behalve een nieuw logo en het bijbehorende logo-handboek, heeft de creatie afdeling van Doucore ook de brand collateral (visitekaartjes, briefpapier en enveloppen), social media templates en volledige website met verschillende functies ontwikkelt.

 

Ook in 2018 gaat Duocore de PR & communicatie van BV Leiden ondersteunen en de nieuwe huisstijl verder doorvoeren.

 

 

Aan dit project heeft met veel aandacht gewerkt:

Marta Klement: identiteitsontwikkeling en grafisch vormgeving

Rein Krijgsman: webdesign

 

De voorzitter van de commissie Communicatie & PR is zeer te spreken over de huisstijl en website:

Schitterend, echt heel professioneel!” -Frans Dekkers

 

Marta is ook erg blij met de samenwerking:

“7 jaar geleden kwam ik naar Nederland als startende ondernemer. BV Leiden was de eerste netwerkorganisatie waar ik lid van werd en al snel helemaal thuis voelde. Het was een eer om de nieuwe identiteit te mogen helpen creëren.” -Marta Klement, Art Director